بازار اصفهان

بازار های اصفهان را بشناسید

بازار اصفهان

بازار های اصفهان را بشناسید

  • ۰
  • ۰

به نظر شما در این دنیا کسی هم وجود دارد که از خرید فراری باشد؟ به خصوص وقتی که می توان با یک تیر چند نشان زد یعنی همزمان هم خرید کرد و هم فرصتی عالی برای  تماشای تاریخ و معماری و تلفیق این دو در کنار هم داشت. اگر دوست دارید تا این اتفاق برایتان بیفتد و تجربه ی خرید را در کنار تماشای معماری های تاریخی داشته باشید، باید حتما در سفر به اصفهان ار این بخش هم دیدن کنید. در این بازارها می توانید اجناسی را پیدا کنید که در بازارهای دیگر و شهرهای دیگر مانند آن ها وجود ندارد.

یکی از بهترین کالاهایی که در این بازار می توانید خریداری کنید، ظرف های مسی و ظرف هایی است که روی آن ها هنرمندانه کار می شود و نقش و نگاهای مخصوص کشیده شود. علاوه بر خرید، می توانید نحوه ی ساختن و درست کردن این ظرف ها را هم ببینید که یکی دیگر از ابعاد جذاب بازدید از بازار اصفهان است.

صنایع دستی بازار اصفهان

چطور به بازار اصفهان برویم؟

از آن جا که این بازار در قلب شهر اصفهان و آن هم در میدان نقش جهان قرار دارد، دسترسی بسیار راحتی دارد. همین موضوع باعث می شوئ که بعد از بازدید از این بازار و در کنار آن بتوانید از دیگر جاذبه ههای گردشگری ای که در اطراف آن وجود دارد هم دیدن کنید.

چند نکته در مورد بازار اصفهان که لازم است بدانید

 

  • این بازار یادگار دوران صفویان است و یکی از معدود بازارهای تاریخی ایران است که تا این اندازه سالم مانده است و یکی از بزرگ ترین بازارهای ایران محسوب می شود.
  • جالب است بدانید که این بازار یکی از آن بازارهایی است که در آن تعدادی از مغازه ها از حدود ۲۰۰ سال پیش تا به امروز همچنان همان کالاهایی را به فروش می رسانند که قبلا هم می رسانده اند و امروزه هم همان گونه هستند.
  • مانند هر بازار قدیمی دیگری، قسمت های این بازار فقط محدود به فروشگاه ها نیست. در بازار اصفهان، آثار تاریخی دیگر مثل چندین مدرسه به نام های صدر، جارچی باشی، نیمارود و… و کاروان سراهای تارخی به نام های کاروان سرایگلشن، تیمچه ملک و… چندین حمام از دوران صفویان بر جای مانده است.
  • ۹۹/۱۱/۰۷
  • بازار اصفهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی